بحران در ایدئولوژی بورژوایی و آنتی کمونیسم


شمار بیش و بیشتری از مردم، به نحو موجه، اعتماد خود را با سیاستهای حاکم از دست می دهند. اما کارگران و توده های جهان چه درس هایی از این بحران های فراگیر می گیرند؟ ایدئولوژی بورژوایی قدرت جذب خود را از دست داده و هم اکنون در بحران عمیقی بسر می برد. مبارزه ایدئولوژیک بر سر تفسیر و اتخاذ نتایج فوران کرده است . از زمان بحران آشکار رفورمیسم و رویزیونیسم مدرن، آنتی-کمونیسیم به مانع اصلی در ساختمان آگاهی توده ها تبدیل شده است. با این حال، آنتی-کمونیسم خود در بحران بسر می برد، به طوری که این امر موجب تعدیل دائمی آن می شود. کتاب حاضر بر این باور است که زمان برای یورش ایدئولوژیک سوسیالیسم علمی فرا رسیده است.

اشتفان انگل، در سال 1954 متولد شد. او به عنوان یک کارگر مکانیک در کارخانه های متعددی به کار پرداخته، و امروز به عنوان یک روزنامه نگار آزاد به کار مشغول است. اشتفان، از سال 1968 از نقطه نظر سیاسی فعال بوده و از سال 1975 عملکردهای متعددی در جنبش مارکسیستی-لنینیستی و طبقه ی کارگر آلمان ایفا کرده است. سفرهای متعدد اشتفان به آمریکای لاتین، آسیا و سایر کشورها، دانش فشرده ای از تکامل بین المللی در اختیار او قرار داده است. مهمترین خدمت تئوریک اشتفان، علاوه بر سایر کتاب ها، عبارت است از:

استعمار نو و دگرگونی ها در مبارزه ی رهایی بخش ملی (1993)، غروب خدایان بر فراز نظم نوین جهانی(2003)، بامداد انقلاب سوسیالیستی نوین(2011).

این کتاب توسط کارگران هم­نظر با حزب مارکسیست-لنینیست آلمان به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد شکست فاشیسم هیتلری در جنگ جهانی دوم منتشر می شود.

 

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

بامداد انقلاب سوسیالیستی بین المللی

سه توهم

انتشار ترجمه فارسی کتاب "چشم اندازهای نوین برای رهایی زنان"